torsdag 23. august 2012

Djevel lue, med matchene sokker og votter

Jeg jobber med mange flinke erfarne strikke damer, og det var en av disse som skrøt så godt over disse djevel luene.
jeg fant da ut at disse måtte jeg strikke, å de er utrolig fine!
men de sier at de skal ha utrolig god passform og at den vokser noe med hodet.
Etter markedet har jeg fått flere oppdrag å blant annet denne lua.
Har ordnet et sett som består av Djevel lue, sokker og votter.
Dette settet selges for 175 kr.
Djevel luen har jeg tatt oppskrift fra garnstudio
Det er garn som passer 26 m på pinne 2.5 10 cm.
Men etter og hvert som jeg har brukt opp garnet jeg kjøpe for denne lua skal jeg nok bruke baby ull.
Tror dette skal passe greit ellers altså. oppskriften går etter cm.

Sokkene syns jeg er utrolig søte da!
Disse skal være sånn anti " sparke av" sokker.
Syns de er utrolig lette å gode å strikk. er også utrolig hva som skal til for å pynte sokkene litt.
oppskriften på sokkene finner dere på dinne utrolig fine bloggen Puttekassa

Vottene har jeg faktisk laget en egen oppskrift på å den er slik:

om du ønsker å bruke min oppskrift er det helt greit, men jeg ønsker gjerne at du linker tilbake til min blogg.
Str: 0-3 mnd     3-6 mnd
* legg opp 34 masker på pinne 2.5 - 3 med baby ull.
oppskriften strikkes i riller fram og tilbake.
på hver 3( 6 pinner) rille strikkes det slik * strikk 8 masker, 2 masker rett sammen, 1 kast*
Dette gjentaes på hver 3 rille, slik at det blir hullrad til tråd på vottene.
Når arbeidet måler 13cm feller man av.
Jeg er usikker på om man trenger å legge til masker for å få votten lengre i større størrelse, man kan evt legge opp 38 masker. til str 3 - 6 mnd strikker man likt men strikker til arbeidet måler 15 cm.
Jeg har heklet luftmasker til passende lengde, brukt nål å tredd tråden igjennom hullraden.
Montering:  sy tråden igjennom nederste del av votten, snurp sammen å sy godt å fest tråden.
Resten av løse tråder festes.
om man ønsker å bruke 2 farger har jeg på 0-3 mnd strikket 5 cm bunnfarge, 3cm kontrastfarge, 5 cm bunnfarge før jeg har felt av.*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du besøker min blogg, Det er alltid hyggelig om du legger igjen en liten kommentar :)