søndag 16. september 2012

Gira på hekling !

Jeg har i lengre tid vært inspirert av hekling å syntes at det har vært kjempe fint!
Jeg har i den hele tiden også prøvd å lær meg selv hekling. det er ikke enkelt! og jeg er heller ikke den som sikker på youtube å slikt. men har gått til invistering av en god hekle - grunnbok som gir utrolige gode beskrivelser av hvordan maskene lages.
Å når jeg så disse fine lys lyktene ble jeg helt forelska!
disse hadde jeg bestemt meg for å skulle klar å hekle, å nå tror jeg faktisk at jeg har knekt hekle koden, Jippi!
 Dette er da oppskriften :
1. omg: Hekle 4 lm, 1 kjm til en ring.
2 omg: hekle 3 lm, 12 st( om du hekler med lykt garn så enten hekle så mang du får til/opp mot 12) 1 kjm.
3 omg: hekle 3 lm, hekle så 2 st imellom hver st, avslutt med 1 kjm.
4 omg: forstsett som omg 3. til du oppnår ønsket størrelse.NÅR du har oppnådd ønsket størrelse fortsett slik: 3 lm, hekle 1 st i mellom hver st. avslutt med 1 kjm.
Om man ønsker en pynte kant øverst følg slik: strikk 1 kjm,* 4 lm, st i en av de nederst i lm kjeden, fest med fm*, jeg tok rapport på 3 "hull" Festet i ene hullet, hoppet over 1 og festet i den 3. -gjenta fra * - * til du er kommet rundt.
**Du må gjerne bruk min oppskrift, men jeg ønsker da at du linker til min blogg.**
Om det skulle være noe uforståelig, ta gjerne kontakt :)
 Hva syns dere?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du besøker min blogg, Det er alltid hyggelig om du legger igjen en liten kommentar :)