onsdag 8. august 2012

Nyttige tips å råd om håndarbeid.

Jeg er som dere etter og hvert kanskje kan se igjennom bloggen opptatt av å kjøpe garn som har god kvalitet, kan vaskes i tilnærmet vanlig maskinvask og ikke minst at det er en rimelig pris på garnet og annet.
Jeg er da f.eks opptatt av å holde følge med salg, og de ulike butikkene man liker.
som for eksempel så vil jeg gjerne anbefale å finne drops/garnstudio på facebook, der legger de ut alle nyheter når det gjelder salg av garn osv.
Dette har jeg selv fått godt nytte av i sommer faktisk og fått kjøpt masse bomllsgarn til mine kluter!

Ett annet tips er ebay, noe av det kjekkeste jeg har vært borti!
Jeg har for eksempel kjøpt bambus pinner ( strømpe pinner + rundpinner) i gjennomsnitts størrelse 2- 10 mm til under 200kr!
Her kan du finne bambus rundpinner her.
Her kan du finne bambus strømpepinner her.

Noe annet jeg nettopp har kjøpt som jeg bare elsker  er et etui for å ha alle rundpinnene. her i huset flyter de fort og før jeg vet ordet av det er de borte å nå er problemet løst, ser ut som en mini papir mappe! her finner du strippe pinne etui her
I akkurat denne fargen har jeg kjøpt etuiet i.

Jeg er som dere kanskje kjønner stor tilhenger av ebay, og mitt tips er å få ordnet en paypal konto, dette vil gjøre alt av kjøp over ebay og internett 100% sikker for kjøper og selger.

Jeg har siden markedet på lørdag kommet på en ide for å kunne kjøre luer og skjerf litt mer atraktiv både på bilder å evt. ved marked. å det er manekeng hode i issopor!
Issopor hode finner du her

Til slutt vil jeg gjerne si det at det er mange nettsider som har gratis oppskrifter av alle slag, sandnesgarn har faktisk mye fine oppskrifter som er gratis. ellers bruker jeg internett utrolig mye, søk etter det du ønsker. jeg har funnet alle bloggene jeg linker til på den måten!

Ellers er sparkjøp utrolig rimelig på garn i tillegg til at de har salg 2 ganger i året. januar + juni!
for de som er usikker så er det mye i ren ull, merlino ull, strømpe garn og mye som matcher mm størrelse med andre garn typer. sparkjøp er også faktisk billigere enn europris, nille og rema 1000 så vidt jeg husker.

Håper dere koser dere med nye gode tips, å mer enn gjerne kom med flere tips som vi kan del!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du besøker min blogg, Det er alltid hyggelig om du legger igjen en liten kommentar :)