tirsdag 14. august 2012

Oppbevaringsposer....

jeg har selv en gang i tiden kjøpt slike fine oppbvaringsposer eller brødposer.
Disse er jo så utrolig fine, men forholdsvis enkle å sy selv!

**Oppskriften er slik**
om du ønsker en oppbevaringspose så kan man ta utgangspunkt i et A4 ark.
Du trenger 4 stk av ulikt tekstil i str A4 ark.
Ved tynt tekstil kan det være lurt å kjøpe strykeinnlegg som striver opp.
jeg har på disse sydd topp sømmen rett mot rett, av en stk for og framstykke x 2.
etterpå legger man rett mot rett, sett evt. merke lappe i framstykket.
du skal nå sy i en "hestesko" du starter i bunn på forstykket, la det da være igjen ca. halvparten for vrenging. sy da hele veien rundt å avslutt slik som start.
Nå skal man lage hjørnene, jeg ville anbefalt å se under en melkekartong eller juice kartong for å få best visuell forståelse på hvordan det gjøres. skal prøv å forklar så godt som mulig, du bretter hjørnet motsatt, merk av 3 cm inn fra kanten å lag ett merke der, å sy. gjør det slik på alle 4 hjørner. så har du en bunn til din fine oppbevaringspose.

Om du ønsker brødpose og en størrelse som passer en familie ville jeg valgt å legg til 10- 15/20 cm i bredde i forhold til A4 arket, evt kan også høyden økes noe også.

Bare spør om noe er uklart!
Disse ble sydd i kveld og er til salgs.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du besøker min blogg, Det er alltid hyggelig om du legger igjen en liten kommentar :)