torsdag 6. desember 2012

Jeg tenker hjemmelaget tennbriketter...!?

Jeg har jo nå blitt ferdig med øl vottene, og tenkte "full fokus på det jeg vil lag som jeg vil ha" å som sagt så flyr tankene på hva jeg kan på ny lage på markedene.

Og jeg fikk en ide, på markedet jeg sist var på var det noen som solgte tennbriketter i en boks. tennbrikettene var kongler, noe jeg tenkte er ganske genialt.
Så det funderte jeg på om jeg vil lage, men saken var det.
At jeg har på en tidligere jobb fått være med på starten på prosessen på å lage hjemmelaget tennbriketter, dette med elgbæsj og da skulle det tørkes, dynkes på whit sprit å tørkes igjen før de da var klar til bruk.
MEN alle oppskrifter jeg finner på nettet er med stearin !?! høres jo ikke ut som noe jeg selv har ville hatt i ovnen min.

Så da lurer jeg på om det er noen som har erfaring med dette? evt, hva som er en god løsning, tips alt mottaes med takk !

Jeg vil også gjerne dele en nettside som heter iceyarns
Dette er en tyrkisk nettside, som har utrolig salg 2 gang i uka, på tirsdag og torsdag. og på salg så får man kjøpt sånn 16 + nøster til underkant av 200kr inkl. frakt. og UTROLIG rask levering. finner også når man leter kvaliteter som er 100% ull

PS: jeg har begynt med Dorthe genser i garn fra iceyarns som det kommer bilde av etter og hvert.

2 kommentarer:

  1. Takk for flotte sider.
    Eg er også interessert i hjemmelagde tennposer/brikketer.

    SvarSlett
  2. Du tar å heller over enten farafin eller lampe olje over elg/rådyr bæsjen I 1 døgn(eller over natten) . Så lar du de tørke. Så har du tennbriketter

    SvarSlett

Tusen takk for at du besøker min blogg, Det er alltid hyggelig om du legger igjen en liten kommentar :)