tirsdag 17. juli 2012

Baby teppe!

I forbindelse med marked som skal være på Stjørdal, fant jeg ut at jeg måtte få fart på strikkingen.
fant en fin inspirasjon på http://www.pickles.no/ på et bølge teppe!
Utrolig pent teppe, og til min store glede virket den å være veldig enkel.
Men nå er jeg veldig glad i å finne gode garn alternativer til rimeligere priser.
Når det var sagt så gikk jeg da på leting og endte opp på http://www.sparkjop.no hvor de har gull garn til en utrolig pris av 11 kr nøste!
hvorav jeg gjorde oppskriften mer "min" den ble slik.
60x80 cm.
Gullgarn
4 nøster bunnfarge ( brun)
4 nøster kontrastfarge ( lyseblå)
2 nøster detalje farge ( mørkeblå)

legg opp 66 masker på pinne 7,5 mm.
 pinne 1: strikk alle masker rett
pinne 2: strikk alle masker rett
Pinne 3: Strikk 6 rett *1 kast, 1 rett, 1 kast, 1 rett, 2 kast, 1 rett, 1 kast, 1 rett, 1 kast, 6 rett* ut pinnen
pinne 4: strikk alle masker rett, men kastene slippes av pinnen.
pinne 5: strikk alle maser rett
Pinne 6: strikk alle masker rett
pinne 7: Strikk 1 rett *1 kast, 1 rett, 1 kast, 1 rett, 2 kast, 1 rett, 1 kast, 1 rett, 1 kast, 6 rett* Slutt med å strikke 1 m rett istedenfor 6 på enden av pinnen
pinne 8: strikk alle masker rett, men kastene slippes av pinnen.

Fortsett slik til det måler ca 80 cm eller ønsket lengde.
Jeg har fokusert litt på mønsteret å avslutte likt som start og teppe er da noen cm lengre enn 80 cm.
Ett annet tips er jo også å legg til masker og strikk lengre så har du et fantastisk godt sofa teppe!


2 kommentarer:

  1. Heisann.

    Så fin blog du har. Og denne oppskriften så super ut. Kan godt hende jeg tar den i bruk en gang for teppene dine på markedet i dag var flotte. :)

    SvarSlett
  2. Maja - Det må du mer enn gjerne gjøre!!
    du må også gjerne linke til min blogg, det kommer mer linker til oppskrift å div ting etter å hvert :)
    Tusen takk!

    SvarSlett

Tusen takk for at du besøker min blogg, Det er alltid hyggelig om du legger igjen en liten kommentar :)