lørdag 18. august 2012

Genser til hund !

Jeg hadde så lyst til å vise dere hva jeg strikket her i vinter.
En så utrolig fin genser til min hund, Atilla.
den er strikket i oppskrift fra drops oppskriften finner du her


Min samboer hadde så lyst til at jeg skulle strikke denne, jeg var noe mer skeptisk.
Jeg hadde aldri strikket med fletter før, utenom at jeg syntes det tok litt tid gikk det som smurt!
Så dette er altså første plagget som er strikket med fletter fra meg, syns selv det ble utrolig bra.
Hele plagget er strikket etter mønsteret.

** jeg fikk også et tips av en erfaren strikker at det om man strikker til tispe så kan man la vær å begynn fellingen på slutten under magen, så tidlig. slik at den dekker mer av magen**
Dette turte ikke jeg å prøve siden jeg ikke viste om jeg hadde nok garn igjen. men i forhold til garn mengden som er oppgitt kan man gjøre det.

2 kommentarer:

Tusen takk for at du besøker min blogg, Det er alltid hyggelig om du legger igjen en liten kommentar :)