søndag 7. april 2013

Sparkebuksa ble ferdig...og mye mer :)

Jeg er super fornøyd, buksa ble ferdig og jeg fikk gjort litt anna i påska også.
Den var faktisk veldig grei å strikk, totalt dager jeg strikka på en var ca 1 uke.
Syns selv at den ble kjempe fin! og er veldig fornøyd med resultatet.

Jeg fikk også anledning til å sette meg ved strikkemaskina også, den har hatt litt hviletid du gitt.
Da er det bra fint å få begynt med noe raskt og enkelt å få opp motivasjonen!
Det ble hele 4 kjøkkenkluter på maskina, kjempe morsomt at det går så fort altså :)

Oppskrift på strikkemaskin:
garn: bomull 28 m - 10 cm.
Lagt opp 70 nåler, på spenning 8,1.
Strikket med mønsterkort 4 A.
Jeg har valgt å ta vær å strikke mønster på første og siste omgang.
totalt strikket 153 omganger. felt av etterpå.
 Her er også bilde av de ferdige klutene! disse skal være med på marked som blir 11 mai!! koster 90 kr for 2 stk.

 I påske fikk jeg også mulighet til å gjøre ferdig dette baby teppe! jeg hadde strikka det på den gamle strikkemaskina for lenge siden, men venta med heklekanten.
Jeg fant et skjell mønster i "123 hekle" boka. den boka er virkelig en god venn og ha om man ikke er kjent med all verdens av mønster.
 Bab teppet som er ca 1x1 meter skal være med på markedet! koster 350 kr og er 100 merino ull.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du besøker min blogg, Det er alltid hyggelig om du legger igjen en liten kommentar :)