onsdag 21. november 2012

Tips til nybegynnere......

Jeg har selv vært en nybegynner, for 3 års tid siden. jeg kunne strikke rett. legge opp, å fell, vrang osv fikk jeg lært meg etter og hvert. Jeg husker jeg i starten fikk folk med mer erfaring til å legge opp til meg, for også selv strikke.
Ett av mine gode tips er at på hvert eneste hjørne er det en person med noe erfaring, enten det er i familien, venner, bekjente, folk du arbeider med.
Det jeg fikk tips om var å start også når det er noe du ikke forstår, stopp opp les og hvis du fremdeles ikke forstår spør om hjelp. Dette har hjulpet meg utrolig mye.
Og noen ganske kan du faktisk finne ut at det ER oppskriften som er umulig. til og med de godt, godt erfarne kan ha vanskeligheter med å forstå oppskrift noen ganger.

Men, jeg ville gjerne vise noen bøker som jeg syns har vært til stor hjelp for meg.
Disse inneholder gode bilder og beskrivelser i hvert steg.
Jeg syns spesielt de har hjulpet godt med heklingen, men det er fordi jeg kjøpte strikke boken når jeg var vidrekommende. Jeg har faktisk sittet med den hekle boksa i fanget og heklet samtidig. også finnes det utrolig mange fine mønster av alle forskjellige slag om man skulle kunne tenke seg å lage noe selv!

Etter at markedet nå er over, holder jeg på med innspurten til julegaver og bestillingene som skal være ferdig.
Jeg holder på med en ide om å legge ut innlegg for salg, hva tror du om det?


God kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du besøker min blogg, Det er alltid hyggelig om du legger igjen en liten kommentar :)